Visa alla bilder

BMW M3 E46 — 2002

En ofixad M3:a med en ägare, en fin servicehistorik och en låg körsträcka.

Peter Sundfeldt
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande

"Välvårdat, välservat och försiktigt kört exemplar. En tidig plåtskada i körglädjekarriären är egentligen den enda frågenoteringen i protokollet."

NEDRÄKNING
HÖGSTA BUD
AVSLUTAD
400 000SEK
OBJEKTNR
LAGERORT
12318
LIDKÖPING
RESERVATIONSPRIS
Uppnått
LOGGA IN FÖR ATT LÄGGA BUD
Du behöver ha ett konto och vara inloggad för att lägga bud.
Tipsa och dela
Äger du en liknande BMW M3?
Kontakta oss för en kostnadsfri värdering.
Peter Sundfeldt
Besiktningsman
Skicka E-post meddelande

"Välvårdat, välservat och försiktigt kört exemplar. En tidig plåtskada i körglädjekarriären är egentligen den enda frågenoteringen i protokollet."

Beskrivning

Här är den. Din jakt på en Phoenixgul E46:a med rätt specifikation och historik är över. M:et i M3 står för motorsport, mums och maskin. Typ. Den bilentusiast som inte blir berörd av den här motorn har nya horisonter att upptäcka.
E46-modellen kom 2001 och var den andra generationen med BMW Motorsports sugmotorsexa och därmed också den sista M3-sexan att andas utan hjälpmedel. Därefter blev det V8:a och turbosexa.

Tekniska data

  • Årsmodell/modellår
    2002/2002 
  • Första registreringsdatum
    2002-05-07 
  • Avläst mätarställning
    86000 km 
  • Kw / hk
    252 / 343 
  • Drivmedel
    Bensin 
  • Växellåda
    Manuell 
  • Klädsel
    Skinn 
  • Färg
    Phoenixgul 

Skickbedömning

  • Skick tekniskt:

    En rak sexcylindrig känsla som en M3:a av dessa generationer är ensamma att kunna erbjuda. Det här exemplaret har en klassisk manuellt sexväxlad låda som är i kugghjulsskön harmoni med motorn. E46:an fanns även med den då framsynta SMG-lådan (Sequenzielles Manuelles Getriebe), en egentlig manuell låda med en elektrisk-hydraulisk styrning av växlingen, allt för att likna de sekventiella raksskurna racinglådorna som hade använts i standardvagnsracing sedan mitten av nittiotalet.
    Men de tidiga versionerna av den tekniken hade sina begränsningar, och en manuell version är att föredra idag.

  • Skick interiör:

    Rolig och trevlig gulgrön skinnklädsel i fint och välskött skick som matchar exteriörens nyans. Det märks att bilen har använts sparsamt och försiktigt.

  • Skick exteriör:

    Originallack i i kulören Phoenix Gelb, en M3-färg som ägaren absolut ville ha och fick därför 10 månaders väntetid på sin nya bil.
    Delvis omlackerad efter en plåttrafikskada i Malmö 2004. På höger C-stolpe syns två små fält med resningar från den skadereparationen. Ägaren, som är från ett litet samhälle utanför Lidköping, påtalade aldrig detta trots att skadan åtgärdades genom en BMW-verkstad. "Det var så jobbigt när verkstaden fanns i Malmö. Åka och lämna bort bilen igen, åka hem och åka ner och hämta bilen igen". Så lyder alltså historien och det är en förhållandevis enkel åtgärdad lackbättring om man vill.

  • Skick helhet:

    En riktig enägarbil med lågt milantal och all önskad dokumentation. Snyggt och korrekt ifylld servicebok med alla servicetillfällen på BMW-verkstäder. En orörd M3:a, välvårdad och med låg körsträcka, är alltid en eftertraktad samlarbil. Det här exemplaret har alla parametrar på plats för ett rätt och riktigt entusiastliv.

Fordonsuppgifter från Transportstyrelsen

Fordonsstatus: Itrafik 2019-03-19
Ursprungsbesiktning: 2002-04-19 (EEG)
Datum i trafik första gången: 2002-05-07
Besiktigad tom: 2020-07-31
Senast godkända besiktning: 2019-05-14
Körförbud: Nej
Skattebefriad: Nej
Årsskatt: 2413 SEK
Antal ägare: 2

Lagerort och visningsinfo

Endast bokad visning

För visning av fordonet kontakta handläggare Peter Sundfeldt

Mail: peter.sundfeldt@bilwebauctions.se
Telefon: +46 705 38 80 22

Hämtning

Hämtning sker efter tidsbokning. Vänligen boka tid genom att ringa till Peter Sundfeldt på telefon +46 705 38 80 22 eller maila till
peter.sundfeldt@bilwebauctions.se

Hämtning skall ske senast fredagen den 22:e november 2019.

OBS! Betalning (deposition till vårt klientmedelskonto) skall ske inom 5 dagar och innan hämtning. När vi mottagit din deposition på vårt klientmedelskonto skickar vi en bekräftelse till din e-postadress och du kan planera för hämtning.

Auktionsinfo

Allmänt om skicket på fordonen
  • På denna auktion har många fordon ingått i bilsamlingar och stått stilla länge. Av denna anledning är de beskrivna utifrån ett samlarperspektiv och kan behöva teknisk genomgång / underhållsservice (oljeservice, byte batteri, däck, bromsöversyn mm) innan de kan tas i bruk.
Viktigt att veta innan du bjuder!
  • När du ropat in ett objekt och reservationspris uppnåtts, vill vi att du deponerar hela köpesumman på vårt klientmedelskonto innan hämtning kan ske.
  • När du skall hämta ett inropat objekt vill vi att du synar detta noga (undersöker det). Anser du då att objektet inte motsvarar vår beskrivning behöver du inte fullfölja köpet. Istället återbetalas i detta läge deponerad köpesumma samt inropsavgift.
  • Om du ej synar/undersöker objektet på plats, debiteras inropsavgift, men du behöver ej fullfölja affären.

Tack för att du följer våra auktioner!

Vi skickar ett mejl till dig när budgivningen startar.


Tack för visat intresse, du kommer nu få nyheter och information om kommande auktioner.

STÄNG